Kérdezek

Most kérdezős kedvemben vagyok, gondoltam írok róla egy bejegyzést is.
Nevezhetjük közvélemény kutatásnak vagy döntésemben való segítésnek vagy csak simán vélemény nyilvánításnak. Szeretném tudni, hogy mit gondoltok.
A kérdések személyesek lesznek és hozzám fognak kapcsolódni, nem az élet nagy kérdéseit szeretném megvitatni:)


1. Megtartanátok egy könyvet csak azért, mert egy számotokra kedves ember ajánlotta?
Van egy könyv nem jutok vele sehova, már egy csomószor nekiálltam és nem köt le, nem bírok el vele, de egy olyan ember ajánlotta aki nekem fontos és tudom hogy ő nagyon szereti.
Ez visszatart, hogy elcseréljem vagy akármi..
Egy másik könyv: Anyuéktól kaptam karácsonyra fényévekkel ezelőtt, de azt a könyvet nem hogy nem szeretem, hanem egyenesen utálom annyira rossz.. Ezzel sem tudom, hogy mit csináljak…


2. Van egy könyvsorozat, aminek a korosztályából már bőven kinőttem, de egyszerűen nem hagy nyugodni. Ulysses Moore sorozatáról lenne szó. Szóval olvastam az első részét és tetszett is, de akkoriban nem lehetett kapni a folytatását, így eladtam a könyvet. Nemrég rukkolán happoltam a 3. részét. De nem tudom, hogy mit kezdjek a sorozattal. Ahhoz túl sok rész jelent már meg, hogy mindegyiket megvegyem (meg ha épp van felesleges pénzem úgyis sokkal fontosabb könyvekre költöm el), viszont nagyon mozgatja a fantáziámat. Mekkora az esély hogy pl csak antikból vagy rukkoláról be tudom őket szerezni? Egyáltalán érdemes foglalkoznom velük? Azt utálom ha egy sorozat darabokba van csak meg, szóval vagy az összes kell vagy egyik része se.
Egyébként ugyanígy vagyok a Sárkánydárda-krónikák sorozattal is. Iszonyat piszkálja a csőröm, be kellene szereznem, de sajnálok érte pénzt kiadni...


3. Vélemény az olvasás nélkül elcserélt könyvekről? Ha nagyon elkap a gépszíj (ezalatt a könyves cseréket értem), akkor simán képes vagyok már meglévő de még nem olvasott könyveket elcserélni egy olyanra ami csak úgy hirtelenjében megtetszik. Néha ez is megy tovább 1-2 hónap múlva. Meg kéne emberelnem magam és nem továbbadni az ilyen könyveken? Azt vettem észre, hogy néha csak úgy elmegy a kedvem könyvektől, vagy épp rossz kritikát olvastam róla. Mondjuk eddig ebből nem csináltam olyan nagy lelkiismereti kérdést, amit megbántam azt valaki mással újra elcseréltem ha lehetőség adódott rá. Érdekelne a véleményetek, hogy Ti hogy álltok a könyves cserékkel!

+1. Egyébként pedig nyár óta totális olvasási válságban szenvedek. Valami ötlet, hogy jussak végre túl rajta?

5 megjegyzés:

theodora írta...

1. Az első könyvet megtartanám és megpróbálnám végigolvasni, az ciki lenne ha az ismerős rákérdezne, hogy hol van-kiolvastad-e.
A 2-at viszont elcserélném, ha tényleg annyira nem tetszett.
2. Én így voltam a True Blood sorozattal, az első két részt molyon megszereztem csere útján, de rájöttem, hogy úgyse fogom megvenni az összeset, bőven elég ha egyszer olvasom könyvtárból vagy akárhonnan.
3. Én csak olyan könyvet adok tovább, amiről tudom, hogy tényleg nem olvasnám el, vagy nem veszítek vele sokat. Pl így elcseréltem Tasmina Perry pár könyvét, az első kettőt olvastam csak, 3.ra már nem volt energiám. Amúgy ha ennyire változékony, hogy mit olvasnál érdemes könyvtárból beszerezni. (Ha még nem lennél tag, vagy ha van egyáltalán lehetőséged.) Remélem segítettem valamennyit ;)

martinelli írta...

Akkor én ma válaszolós kedvemben vagyok :)
Az első kérdésre a moly-on nem tudtam mit válaszolni, de így, másodszor olvasva már igen. Én megtartanám őket emléknek. Édesanyám már nincs közöttünk és, ha arra gondolok, hogy egy tőle kapott könyvet elajándékozzak, hát nem tudnám megtenni.
2. Nem tudok válaszolni.
3. Én nem szoktam olvasatlan könyvet tovább adni és kritikát sem szoktam olvasni, csak miután elolvastam a könyvet :) Úgy gondolom, ha elolvasom a kritikát, akkor a könyv olvasása közben azt keresem, hogy igaza volt-e a kritikusnak, vagy sem és ez elveszi a varázst.
+1 Néha előfordul velem is, ez természetes, nem kell megijedni. Ilyenkor válogatok a könyvek között és, ha egyik sem tetszik, akkor hanyagolom az olvasást egy ideig.

theodora írta...

+ja és olvasási válság - pihentesd inkább az olvasást (nekem is volt mostanában ilyen időszakom - túl sok könyv és nem tudtam választani, könyvtáriakkal akartam haladni, de valahogy egyikhez se volt kedvem). Nézz filmet, vmi sorozatot - akár könyvadaptációt - ha tetszik, lehet, hogy a könyvekhez is nagyobb kedvet kapsz ;)

Heleny írta...

Ahogy olvastam a kérdéseid rájöttem (megint), hogy miért is kezdtelek figyelni molyon. :) Ezekkel a kérdésekkel időről-időre én is megküzdök.
Nagyon kötődöm a könyveimhez. Ha érzelmileg közel áll hozzám, akkor nem adom ki a kezemből, akármilyen is legyen maga a történet. Rukkolán végre ráakadtam egy számomra nagyon értékes könyvre (akkoriban 67Ft.volt). 13 évesen olvastam, ez volt az első olyan könyv, amit azért vettem a kezembe, mert érdekelt és nem kötelező olvasmány.
Tehát én nem válnék meg tőlük, mert később megbánnám.

Na igen, a sorozatok. Én J.D.Robb In Death sorozatáért voltam oda meg vissza. Néhány éve elvesztettem a fonalat és most - hogy megtaláltam - veszem észre, hogy azóta vagy hat új kötet jelent meg és nekem ezeken kívül kell még más is. :) Általában a mást választom, a sorozat könyveket meg szülinapra, karácsonyra kunyerálom.

Én hülye a Méregnaplókat cseréltem el olvasatlanul, már fogalmam sincs mire, de ezek szerint nem volt sok értelme. Jézus, de megbántam! Megfogadtam, hogy soha többet.

Nekem akkor volt olvasási válságom, amikor terhes voltam. A legszebb, hogy akkor sem akaródzott könyvet venni a kezembe, amikor már itthon voltam táppénzen. Pihennem kellett. Ott volt a tökéletes alkalom, hogy kivégezzem az olvasatlan polcom, de semmi. Én is filmeket és sorozatokat kezdtem nézni, illetve festegettem. Aztán lassan visszalopózott az őrület és most éjjel-nappal olvasnék.

lena91 írta...

Kedves Dóra W!

1.Most pont azon az állásponton vagyok, hogy az első megy a második meg marad. Végül is mégis csak a szüleimtől kaptam a másodikat..
2.A True Blood-ot én nagyon imádom, bár a későbbi részek miatt egy kicsit mérges vagyok rá (alapvetően Bill-párti vagyok, nem tetszik, hogy Eric veszi át a helyét, no meg a sok új "lény" megjelenése se tetszik. Jobb az első 2-3 rész, kár hogy ennyire elment egy másik irányba a sorozat.
3. Ez egy érdekes dolog. Nem szeretek könyvtárba járni, sőt még valójában tankönyveken kívül soha semmit se vettem ki könyvtárból. Ha valamit megbánok inkább újra megveszem vagy hagyom a fenébe és ha mégis egyszer a későbbiek során belebotlok akkor meg égi jelnek veszem és újra megszerzem.
+1. Ezt a tanácsodat megfogadom, úgyis el vagyok maradva sok sorozattal. Mostanában ha nagyon nem megy az olvasás Sims-ezni szoktam, az úgy többékevésbé leköt.


Kedves Heleny!

Örülök, hogy ennyire egyezik az ízlésünk és a könyves problémáink is:)
Azt tudom, hogy Te kötődsz a könyvekhez, ezt már megfigyeltem nálad. Nekem is vannak olyan gyerekkori könyveim amiket soha nem adnák oda senkinek. De a mostani könyvekkel kapcsolatban valahogy nem érzem ezt. Talán ez azért lehet, mert régebben csak 1-2 könyvet olvastam, most meg szinte könyvdömping van. Úgy vettem észre, hogy nehezebben szeretek meg úgy igazán egy könyvet, hamarabb el is felejtem, hogy miről szólnak és ezt őszintén nagyon sajnálom.

Kedves martinelli!

1. A Te válaszodon gondolkoztam el a leginkább. Valóban igazad van, hogy mégis csak egy emlék anyutól, és valószínűleg akkor lesz majd nagy értéke, ha ő már nem lesz mellettem.
3. A kritikás résszel is egyetértek, valóban befolyásol engem is a korábban olvasott kritika. Talán erre eddig nem is döbbentem rá úgy igazán. Köszönöm:)


Köszönöm mindannyiótoknak a válaszokat. Természetesen jutottam előre a kérdéseimmel a válaszaitok segítségével.
1. A barátnős könyvön továbbadok (nem tőle kaptam, csak ő ajánlotta), anyu ajándékát viszont megtartom.
2. Ulysses Moore sorozatát megszerzem (közben sikerült a "megkaphatatlan" részt rukkolán megszereznem, ez adott egy nagy lendületet).
A Sárkánydárda-krónikákat most hanyagolom egy kicsit. Majd ha a későbbiek során belefutok, akkor esetleg megveszem.
3. Ez érdekesebb kérdés. Próbálok jobban figyelni és nem cserélgetni összevissza mindent. Egy kicsit változtatnom kell ehhez a gondolkodásomon:) Majd meglátjuk, hogy megy-e.

+1. Próbáltam hanyagolni az olvasást, tényleg inkább filmet vagy sorozatot nézek, vagy csak úgy "elvagyok". Remélem megjön a kedvem, mert azért néha hiányzik. Múltkor is este olyan olvashatnékom van és olyan jó volt sötétben a lámpa mellett elmerülni egy könyvben.

Megjegyzés küldése

"Magical Template" designed by Blogger Buster