Dan Wells: Partials - Részben ember

Dan Wells nevével először kb másfél éve találkoztam, méghozzá nem máshol, mint a rukkolán, ahol valaki feltette az Ich bin kein Serienkiller, vagyis a Nem vagyok sorozatgyilkos c könyvét. Annyit gondolkodtam rajta, hogy elvigyem-e, hogy aztán más elvitte az orrom elől. Ekkor még nem jelent meg magyarul a könyv, tehát érdemben nem is tudtam semmit az író munkásságáról, szóval nem mertem belevágni. Amit azóta borzasztóan bánok. Így aztán felfigyeltem arra, hogy a Partials c regénye is megjelent magyarul, aminek módfelett örülök. Hát még annak, hogy olvashattam is:)

Fülszöveg:

"Az emberi faj a teljes megsemmisülés szélén áll, miután a Részlegesekkel - az emberekhez megtévesztésig hasonlító, ám mesterségesen előállított szerves lényekkel - folytatott háború megtizedelte a népességet. Az ott bevetett RM nevű vírus néhány tízezerre redukálta a túlélők számát, akik Long Islanden rendezkedtek be, míg a Részlegesek rejtélyes módon visszavonultak. Bármikor lecsaphatnak újra, de ennél is sürgetőbb probléma, hogy egy évtizede nem született az RM-re immúnis csecsemő.

Kira, egy tizenhat éves orvostanhallgató a saját bőrén tapasztalja meg, ahogy az RM miatt az emberiség maradéka lassan kipusztul, miközben a kötelező terhességi törvény a polgárháború szélére sodorja őket. Kira nem hajlandó tétlenül nézni az eseményeket, mindent elkövet, hogy megtalálja a vírus gyógymódját. Erőfeszítései közben döbben rá: mind az emberiség, mind a Részlegesek túlélése azon múlik, sikerül-e felfednie a két faj közötti kapcsolatot - amelyet az emberiség vagy elfelejtett, vagy soha nem is tudott róla.

Dan Wells, a Nem vagyok sorozatgyilkos méltán elismert szerzője izgalmas utazásra invitálja az olvasót egy olyan világba, amelyben maga az emberi lét fogalma kérdőjeleződik meg - ahol emberi mivoltunk egyben a legnagyobb hátrányunk és egyetlen reményünk a túlélésre."

Véleményem:

Egy baja van a könyvnek, amitől pont a legjobb a könyv, még hozzá az, hogy bármikor megtörténhet ugyanez, ugyanígy, egyszerűen félelmetes hogy mennyire valós minden, mennyire része lehet a jövőnknek, és ha így haladunk ki tudja merre, nem is biztos hogy a távoli jövőnknek. Ez a legfélelmetesebb és leghátborzongatóbb az egész könyvben. 
Annyira szeretem a társadalom sci-fiket, annyira szeretem a disztópiás könyveket, és annyira szeretem ezt a könyvet, hogy el se tudom mondani. 

Kira nagyszerű főszereplő, hihetetlenül okos és talpraesett. Pont ilyennek kell lennie egy tökéletes főszereplőnek: lázadónak, ötlettel telinek, végsőkig kitartónak, aki akkor se adja fel az álmait, amikor senki se hisz benne.
Másik nagy kedvencem pont a Részleges lett, imádtam a kettejük közötti párbeszédeket és minden új információt, amit a Részleges elárult önmagáról.
Apropó: A sok orvosi kifejezés és a Részleges, valamint a vírus vizsgálatának olvasása közben folyton az járt a fejemben, hogy hogy a fenében tudott ennyire jó, szakszerű szöveget összehozni az író? (Vagy lehet hogy csak tudatlan laikusok számára tűnik ennyire szakszerűnek?) Mindenesetre le a kalappal (no meg természetesen a fordító előtt is), én elhittem minden szavát:) Sokszor azt se tudtam épp miről beszélünk, Paca, Ragadozó, RM, Leselkedő, DORD, kapcsolás - én mindent elhittem, akárki akármit mondott:))
Szóval le a kalappal, na:)
Egyébként az egész könyv roppant izgalmas, mindig van valami ami miatt lehet izgulni, félni vagy csak átélni velük a kalandokat. 

A másik ami igazán megfogott az a Szenátus és az ő törvényei, akarata. Eszembe jutott, hogy vajon ugyanilyen helyzetben nem ugyanez történne? Egyeduralmat kiépíteni úgy, hogy közben elhitetni a néppel, hogy minden őértük van. Azért félelmetes nem? Nem szeretném ha bekövetkezne amiről Wells ír, de annyira valóságos az egész....elgondolkodtató na:)

Egy furcsa dolgot találtam, hogy lehet hogy a kármentő akciók során talált  gyógyszerek, vegyszerek tizen év után is még használhatóak? No meg, hogy egyáltalán hogy-hogy találnak még a környéken valamit, hiszen ennyi év alatt már mindent átkutathattak? 

Még egy: Az nagyon, nagyon nem volt fer, hogy megölték az egyik legjobb, legkedvencebb szereplőmet na:)
Nagyon várom a folytatást:)

Aki eddig nem fogott neki ilyen könyvnek, feltétlenül tegye meg, kötelező darab. Ezek után még jobban vágyom Wells többi regényére, remélem még sok kerül kiadásra magyarul is:)

Köszönöm a Fumax Kiadónak ezt a szuper jó könyvet.

Értékelésem: 5*

Oldalszám: 456
Kiadó: Fumax Kiadó
Kedvenc jelenet: Amikor kiszöktek a városból
Kedvenc karakter: Kira, Samm, Jayden
Legrosszabb jelenet: -
Nem szimpatikus karakter: Óóó volt pár ott a Szenátus körül:)



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

"Magical Template" designed by Blogger Buster