Richelle Mead: A szukkubusz dala

Richelle Mead neve nem ismeretlen, hiszen a Vámpírakadémia sorozata nagy sikert aratott - nálam is. 
Mivel szukkubuszokról még nem olvastam soha, így igazán nagy érdeklődéssel vetettem bele magam a könyvbe. Démonok, vámpírok, egyéb halhatatlanok megfűszerezve egy kis gyilkossággal vegyített szerelmi történettel - igazán jónak ígérkezett a könyv már a fülszöveg alapján is. Valójában azonban mást kaptam, mint amit vártam. Talán túl nagyok voltak az elvárásaim a Vámpírakadémia után, talán csak a témaválasztás nem volt számomra a legmegfelelőbb, mindenesetre kissé csalódnom kellett a történetben. Na de ne szaladjunk ennyire előre!

A történet:


"Georgina Kincaid, a gyönyörű könyvesbolti eladónő látszólag mindennapi életet él Seattle-ben. Reggelente a macskájával játszik, napközben elbűvölően csacsog a vásárlókkal, este pedig táncórákat ad barátainak, vagy éppen valamelyik környékbeli banda koncertjén lóg. Legjobb barátai két vámpír és egy kisördög. Ja, igen, ő maga pedig szukkubusz. Férfifaló, alakváltó démon, aki áldozatai gyönyöre közben elszívja életerejüket, s lelküket a kárhozat felé taszítja. Nem ma kezdte a pályát, mintegy 1600 éve, 16 évesen adta el a lelkét a halhatatlanságért, azóta csábítja a hímnemű halandókat, főnökei legnagyobb megelégedésére.

A hangulatos estéket azonban egy gyilkos zavarja meg, aki a halhatatlanokat vette célba, és aki ráadásul szerelmes vallomásnak szánt levelekkel bombázza Georginát. Angyalok, démonok, vámpírok és más különös lények bukkannak fel, és bár a pokol és a mennyek harca folyamatos, az örökkévalóknak ez meg sem kottyan..."

Véleményem:

Kezdjük a jóval, hiszen valójában nem rossz könyvvel volt dolgom. Georgina és a barátai roppantul szimpatikusak és szórakoztatóak. Ó a két vámpírt nagyon bírtam, nem beszélve Hugh-ról - a folytonos ugratásaik és beszólogatásaik meglehetősen humorosak voltak. Jerome és Carter fölényeskedése, valamint Carter nyers humora szintén betalált.
Alapvetően egy igazán gyors, pörgős, eseménydús könyvről beszélhetünk. De hát ezt el is várható egy Vámpírakadémia után:)
Kifejezetten tetszett, hogy 3 elkülöníthető szálon fut végig a történet. Egyrészt Georgina szukkubusz léte előtti halandó életéből való mozzanatok, másrészt a jelenlegi életének szintén halandók között töltött része (randik, munka), harmadrészt pedig a halhatatlan társadalomban betöltött szerepe határozza meg a könyv főbb vonulatait. Nagy kedvencem a múltban történt események, bízom benne, hogy a sorozat folytatásaiban még több fény derül ezekre a kis titkokra. 
Számomra a témaválasztás nem volt egészen megfelelő: eddig még nem találkoztam szukkubuszos, démonos könyvvel, de valahogy nem vett le a lábamról. Ámbár múltkor azon gondolkoztam, hogy szívesen olvasnék démonos könyvet a jó szemszögéből (egyáltalán nem gondoltam volna, hogy ezen vágyam ilyen gyorsan valóvá válik), mégsem vagyok teljesen elégedett. Egy kicsit több gonoszságot vártam volna. Egy megjavulni vágyó szukkubusz? Ezzel most nem sikerült lenyűgözni.
Az angyalokkal szintén így voltam. Első angyalos könyvem és hát értük se voltam kimondottan oda. Persze Carter karakterét igazán bírtam, de inkább a személyiségét, mintsem az angyali mivoltát. 
Szintén sajnálom, hogy rögtön az első néhány fejezetben már egyértelműen megnevezhető a gyilkos, szinte előre látható a cselekmény további alakulása - már a krimi szempontjából. A végén aztán nem ért meglepetés DE!!
Mesterien alakítja Mead úgy a szálakat, hogy a könyv végén szinte reménykedtem, hogy Georgie "átálljon" a rossz oldalra:) Ez pedig igazán nagy meglepetés számomra, hiszen én akkor szeretek egy karaktert igazán, ha az megmarad a könyv elején beállított sémában, tehát ha rossz akkor rossz, ha jó akkor jó. Nem szeretem az átmenetet és az ide-oda ugrálást. Most azonban vártam, hogy Georgie beadja a derekát és hagyjon hátra csapot, papot:)

Összességében elmondható, hogy nem sikerült annyira lenyűgöznie, mint az eddigi magyarul megjelent Mead köteteknek. De gyorsan olvastam, kifejezetten élvezetes és szórakoztató volt olvasni. Remélem a következő részek még izgalmasabbak lesznek, és meg tud győzni Mead, hogy igenis érdemes démonokról, valamint szukkubuszokról olvasnom.

Értékelésem: 4/5

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

"Magical Template" designed by Blogger Buster