Patricia Briggs: A vér kötelez

A sorozatra igazán csak ez, tehát a második kötet megjelenése után figyeltem fel, bár az első könyv a megjelenéstől kezdve kívánságlistás volt számomra. Egyáltalán nem bántam meg, hogy jobban utánanéztem a könyveknek és el is olvastam őket. Úgy érzem egy következő kedvenc sorozattal gazdagodtam én, és a könyves gyűjteményem is.

A történet:

"Mercynek mindenfelé vannak barátai, még a legsötétebb helyeken is. És most az egyiküknek tartozik egy szívességgel. Beleegyezik, hogy testőrként a jóbarátjával, Stefannal tartson, amikor a vámpírnak egy üzenetet kell átadnia egy fajtatársának. De ez az új vérszívó távolról sem mindennapi, ahogy a benne élő démon sem az. A démonlovas vámpír olyan mészárlást rendez a városban, amilyet Tri-City települései még nem láttak, és ez a titkos vámpírközösséget is leleplezéssel fenyegeti, így a helyi vámpírkirálynő Mercyhez fordul segítségért. Egy prérifarkas nem lehet ellenfél egy démon számára, de Mercynek több titkos fegyver is lapul a tarsolyában."

Véleményem:

Ha az előző könyvre azt mondtam hogy izgalmas, akkor ez a rész többszörösen is izgalmas.
Kezdjük azzal, hogy ámulok-bámulok a démonlovas vámpír szerepe előtt. Nem gondoltam volna, hogy ennyi elolvasott fantasy könyv után (főleg úgy, hogy manapság virágzik ez a műfaj), nekem még bárki meglepetést tud okozni. És lám jött Briggs és a sorozata és leesett az állam...
Ez a karakter annyira tetszik, hogy őszintén remélem, hogy a későbbiekben olvashatok még démonlovas vámpírokról, de a másik oldalról, tehát a jók szerepében.
Mercy hozta a tőle elvárt és megszokott formát. Tökös, belevaló prérifarkas, akinek ismét bele kell ásnia magát a vérfarkasok életébe - természetesen ismét a saját biztonságuk miatt. Kellően humoros, hogy a nagy, rettenthetetlen vérfarkasokat (no meg vámpírokat) ismét egy piciny prérifarkas lány menti meg - no de emiatt olyan izgalmas ez a könyv.
Bár tetszett, hogy a vámpírok háttérben állnak ebben a sorozatban, most mégis jó volt egy kicsit jobban megismerni őket. 
Nekem kifejezetten tetszik a vámpírok és a vérfarkasok ebben a könyvben bemutatott hierarchiája és világa. Nagyon pontos, kifejezetten élvezhető és érdekes a bemutatás. Ez fontos, hiszen manapság egyre kevesebb az ehhez hasonló fantasy könyv, ami tud még valami újat, érdekesebbet nyújtani. 
A könyv olvastatja magát, bele tudja élni magát az ember, együtt lehet izgulni Mercy-vel a barátaiért és átélni  vele együtt a kalandokat.
Egyik kedvenc mellékszereplőm Mrs Hanna, az igazán aranyos, olyan kis kedvesen habókos öreglány.
Egy erős kezdő kötet után (Megszólít a hold), igazán színvonalas folytatást olvashattam. Bízom benne, hogy a folytatásokat is minél hamarabb a kezemben tarthatom.

Értékelés: 5/5

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

"Magical Template" designed by Blogger Buster