Darren Shan: Démontolvaj

Darren Shan Démonvilág sorozatának 2. kötete.

A történet:

Ebben a részben Kernel Fleck-kel (ez a sorozat komolyan ennyire idióta nevű főszereplő fiúkról fog szólni?:)) ismerkedhetünk meg.
Kernel egy átlagos tizenéves fiú, egy szerető családdal és egy furcsa képességgel megáldva. Kernel ugyanis titokzatos villogó gömböket lát. Hamar kiderül, hogy ő a különc, hiszen a környezetében senki se lát ilyen gömböket. Egy éjszaka aztán érdekes dolog történik: a gömbök megelevenednek. Másnap elkezdődnek a furcsaságok: egy kistesó, a szülők meglepő viselkedése, és végül a vidékre költözés. De Kernel itt is csak nehezen tud beilleszkedni. Egy vén boszorkány jóslata után, azonban feje tetejére áll a világa: egyszer csak megnyílik a kapu a Démonvilágba. A kisöccsét elrabolják, így nem marad más választása, mit utána megy az ismeretlen, vészjósló világba.

A véleményem:

Még mielőtt beindul igazán a cselekmény lehet érezni valami feszültséget a sorok mögött. Már ekkor lehet tudni, hogy borzongással teli események elé nézünk. Darren Shan ismét nem hazudtolja meg önmagát - hihetetlen történet, élénk (de még mennyire!) fantázia, és persze az elmaradhatatlan jó barátok, akik tűzön-vízen kitartanak egymás mellett.
Sokkal baljósabb az alaphangulata, mint az eddig általam olvasott Shan köteteknek. Nagyon hamar el lehet veszni benne, és nehéz letenni. Nem vagyok benne biztos, hogy való egy 10-13 éves gyereknek - pedig elméletileg ennek a korosztálynak íródott a könyv.
A démonvilág és maguk a démonok valami hihetetlenek. Ámulok és bámulok, el sem tudom képzelni, hogy hogy lehet ennyire kreatív valaki, hogy ezeket a lényeket így megalkotta.
Kernelt bírtam, mint úgy általában az összes főszereplőt a könyvekben. Helyén van az esze és a szíve. Amikor baj van, rá lehet számítani. 
Talán az egész könyvben a démonvilágban játszódó részek tetszettek. Szinte láttam magam előtt az egészet, mintha csak egy filmet néztem volna. Nagyon jó volt a világok közti utazás, alig vártam már, hogy milyen lesz a következő világ, ahová érkeznek hőseink. 
Végig volt egy olyan érzésem, hogy ez a könyv bár a sorozat 2. tagja, mégis az első kötet előtt játszódik. Úgy tűnik a gyanúm bebizonyosodott - apró kis elhintett mondatok utalnak arra, hogy ez mind időben előbb történik.
Jó volt Dervish-t is "újra" látni, de itt nekem még nem olyan szimpatikus, mint amilyen az első részben volt.
Vész herceget és a "bandája" továbbra is nagy kedvenc, komolyan mondom az egyik legviccesebb gonosz karakter, amivel eddig találkoztam. Annyira kiszámítható, és mégis meg tud lepni. Na meg amiket el tud gondolni:) Viszont a két csatlósa most se kedvenc, pláne ami ebben a könyvben történik velük.
Én megmondom őszintén teljesen meglepődtem, amikor kiderült, hogy ki a démontolvaj. Sejtettem, hogy rossz nyomon járnak, de erre nem számítottam. Bár így utólag belegondolva voltak elhintett jelek a történetben, de talán jó is így, jó volt meglepődni.
Szóval aki szereti a Vámpír Könyveket és Darren Shant az ne hagyja ki ezt a sorozatot, sorozatrészt sem.

Értékelés: 5/5

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

"Magical Template" designed by Blogger Buster