Victoria Stilwell: A póráz két végén

Szerintem Victoriát és a műsorát egyetlen kutyabarátnak sem kell bemutatnom. Műsorát világszerte ismerik és szeretik. Bizony sok zabolátlan kutyát (no meg gazdit) tett rendbe, és tanította meg a gazdikat a helyes kutyanevelésre. Mert bizony nem mindig a kutya a hibás: a gazdinak épp annyira ismernie kell a kutyát, a saját jelzéseit, testbeszédét, mert könnyen előfordul, hogy a sok ellentétes jelzés miatt a kutya nem úgy viselkedik ahogy elvárnánk. 
Rettentően megörültem a hírnek, amikor megtudtam, hogy a Jaffa Kiadó kiadja hazánkban is e remek könyvet. Alig vártam már, hogy a kezemben foghassam és belemerülhessek.

A történet:


"A televíziós sorozatának köszönhetően is népszerű Victoria Stilwell a világon az egyik legismertebb és -elismertebb kutyák kiképzésével foglalkozó szakember. Könyvében a kutyakiképzőként, kutyamenhelyi tanácsadóként hosszú évek során szerzett tapasztalatait foglalja össze: meglepően egyszerű és hatékony megoldásokat nyújt a gazdák mindennapos kérdéseire, de a gyakran reménytelennek látszó helyzetekre is.
A szerző a szobatisztaságra neveléstől, a kutyák számára megfelelő étrenden át a játékokig áttekinti a kutyanevelés legfontosabb kérdéseit. Segít eligazodni abban, hogyan értsük meg kutyánkat, hogyan értessük meg magunkat vele és hogyan szabjuk meg számára a határokat úgy, hogy az a mi életünket és kutyánkét is megkönnyítse.
- Hogyan gondolkodjunk kutya módra?
- Hogyan taníthatjuk meg kutyánkat a mi világunkban élni?
- Hogyan és miért legyünk mi a nagykutyák?
- Hogyan képezzük saját magunk kutyánkat?
Victoria kipróbált és jól bevált tippeket ad mindazokra a problémákra, amelyekkel a legtöbb kutyatartó időről időre szembetalálja magát. A bosszantó cipőrágcsálástólól az állandó ugatáson át az emberekre való felugrálásig számos olyan kérdést érint, amelyek gyakran hosszú ideig megkeserítik a gazdák és kutyák életét, pedig viszonylag egyszerűen meg lehet oldani őket.
Victoria világos, egyszerű módszereit minden kutyatartó könnyedén elsajátíthatja!"

Véleményem:

Ez egy nagyon jó könyv. Bizton állíthatom, hogy minden kutyatartónak kell hogy legyen egy példány a könyvespolcán ebből a könyvből. 
Nekem nincs kutyám, de hamarosan szeretnék. Mindig is foglalkoztatott a kutyák nevelése, ámulattal néztem ahogy láttam az utcán, hogy némely kutya milyen jól nevelt, és hogy hallgat a gazdájára. Mindig is azt terveztem, hogy én is megtanítom a kutyámat mindenféle parancsra, és beíratom kutyaiskolába, és az majd milyen jó élmény lesz mindkettőnknek. Ebből a könyvből aztán kiderült számomra, hogy nem csak a kutyát kell megtanítani, hanem elsősorban bizony a gazdit. Sok dolog, cselekvés amit valaki természetesnek vesz mondjuk egy kisgyereknél és emiatt alkalmazza a kutyára is bizony rosszul sülhet el. Ami teljesen meglepett pl az, hogy ha ugrál a kutya amikor érkezik egy vendég, többet érünk el vele, ha nem figyelünk rá, így nem kerül a figyelem középpontjába a kutya. Eddig akárkit láttam amikor ugrált a kutyája mindig rákiáltott, vagy leszidta, ezzel pont azt érte el, amit a kutya akart, hogy őrá figyeljen a gazdi. 
Szinte látom magam előtt még saját magamat is, ahogy elkövetem az ilyen és ehhez hasonló példákat amikor elmegyek valakihez akinél kutya van. Szinte félelmetes és hihetetlen, hogy mennyire félreismerheti az az ember a kutyákat, a kutyák mozdulatait aki - mint én - nem ért hozzájuk. 
A könyv bevezető részében minden megtalálható, amire egy gazdinak szüksége van. Mi alapján válasszunk kutyát, mik azok az alapvető dolgok, amiket meg kell tennünk amikor a kutyát meghozzuk a családhoz? Minden egyéb tipp és trükk, legyen szó ivartalanításról, menhelyi kutyáról, egy kis kutyapszichológián át. 
A következő rész a legizgalmasabb számomra, ahol is Victoria leírja pontról pontra, hogy hogyan és milyen technikákkal lehet megtanítani a kutyáknak bizonyos parancsokat. Annyira jó és ötletes dolgok vannak benne, hogy kedvem támad tőle nekem is kutyát idomítani - pedig tudom, hogy valójában azért ez nem annyira egyszerű, mint amilyennek látszik.
Mit, illetve mit ne adjunk nekik enni, hogyan szoktassuk szobatisztaságra, hogyan vigyük sétálni, hogyan akadályozzuk meg, hogy pl húzza a pórázt vagy rosszalkodjon sétáltatás közben, na meg persze a legfontosabb, hogyan illeszkedjen be a családba és a kutyatársai közé?
Ezernyi jobbnál jobb tipp és módszer, amiket érdemes kipróbálni. 
Ezt a könyvet elolvasva persze a gazdi is nagyon sokat tud változni és változtatni, ráismer a hibáira, beismeri, hogy mit csinált rosszul, és nem csak rámondja, hogy ez egy rossz, neveletlen kutya. Úgy gondolom, hogy a gazdik tanítása még fontosabb lépése is a kutyatartásnak, mint magának a kutyának a nevelése.
A könyvet olvasva kedvem támadt egy kutyához, várom már, hogy nekem is lehessen saját kutyám.
(Egy gyönyörű Golden Retriever vagy egy Berni pásztor a szívem vágya.)
A könyv alapmű, akárki akármit mond, számomra ez a legjobb kutyaneveléses könyv, ami valaha megjelent.

Értékelésem: 5*/5

Oldalszám: 224
Kiadó: Jaffa Kiadó
Kedvenc jelenet: parancsok betanítása
Kedvenc karakter: -
Legrosszabb jelenet: ilyen nincs
Nem szimpatikus karakter: -

2 megjegyzés:

Zenka írta...

Én is akarom ezt a könyvet. Victoria meg olyan menő :), nagyon szeretem...

lena91 írta...

Tényleg nagyon jó könyv:) Egyértelműen és érthetően van benne leírva pl hogy hogy kell a kutyát ilyen meg olyan parancsra megtanítani.
Amúgy is imádtam a tv-ben is a sorozatát, szóval el vagyok ragadtatva a könyvtől:)

Megjegyzés küldése

"Magical Template" designed by Blogger Buster