Jo Frost: Szuperdada

Valószínűleg Jot és műsorát is ismeri mindenki. Imádnivaló és tanulságos egy sorozat. Ez az a sorozat, amit mindig együtt nézünk anyuval és apuval, együtt nevetünk és sokszor szörnyülködünk egyes gyerekeken. Szerintem őket egy kicsit visszarepíti az én és öcsém gyerekkorába (bár mi nem voltunk rosszak:)), nekem pedig megmutatja, hogy bizony nem is olyan egyszerű a gyereknevelés. A könyv is ezt bizonyítja. Én eddig azt hittem, hogy miután megszületik a baba a nehezén túl leszek. Háát... lesznek izgalmas perceim az biztos, ha egyszer kisgyerekem születik:) A bejegyzésem egy kissé személyesre sikeredett, remélem szívesen olvassátok így is.

A történet:


"A nevelés azt jelenti, hogy meleg szeretettel fordulsz a gyerek felé, ám határozott vagy, amikor arra van szükség." Jo 

Jo Frost tizenöt éve hivatásos bébiszitter. Válságkezelő szuperdadaként bebizonyította, hogy a szükséges korlátok felállításával, az alapszabályok következetes betartatásával rövid idő alatt a leggubancosabb helyzetben is látványos eredményt lehet elérni. Áldásos tevékenységét az angol szülők a Szuperdada című tévésorozatban követhették nyomon. 

Ez az áttekinthető, bájos humorral megírt könyv abban különbözik a hasonló kiadványoktól, hogy nemcsak az elvek szintjén igazít el, hanem a mindennapok apró válsághelyzeteiben is praktikus tanácsokkal segíti a szülőket. Néhány ügyes "technikai" fogás alkalmazásával a hatalmi harccá vált evésmizériák, a figyelemfelhívó magatartászavarok vagy az egész családot kimerítő krónikus alvásproblémák is sikeresen "átprogramozhatók".

A véleményem:

Én nagyon családcentrikus vagyok, és ahogy egyre idősödök egyre inkább effelé terelődnek a gondolataim. Konkrét családképem van, mindent elterveztem már, most már csak a megvalósításnak kell következnie:)
Én annyira várom már, hogy gyerekem legyen, nevelhessem, szerethessem, taníthassam őket. Úgyhogy végtelenül nagy örömmel és lelkesedéssel kezdtem bele a könyvbe.
Jo nagyszerű nő, nagyon ért a gyerekekhez ez vitathatatlan. Azon mondjuk meglepődtem, hogy nincs saját gyereke, de valószínűleg külső szemlélőként még inkább látja a problémát. Nagyon izgalmas élete lehet, hiszen mindig kisgyerekekkel van körülvéve. Egy kicsit olyan lehet, mintha megállna az idő, hiszen mindig újabb és újabb kicsi gyerekek vannak a gondjaira bízva. 
A könyvben leírt tanácsok egy részét persze már a műsorában is láttam. Így még könnyebb volt elképzelni egy-egy praktikát, hiszen emlékeztem a filmbéli megvalósításukra. Egyébként roppantul jó és leleményes praktikák vannak benne. Én hiszem, hogy ezek működnek, még így tapasztalatlanul is. 
A legjobb, hogy a központjukban a szeretet áll, szeretettel és gyengédséggel kell viszonyulni egy kisgyerekhez. Bebizonyítja, hogy testi fenyítés nélkül is lehet parancsolni egy dackorszakos gyereknek.
Sok élethelyzethez nyújt megoldást, számomra a legizgalmasabb a testvérféltékenység, a közös bevásárlás, az esti altatás és a hisztizés volt. Valószínűleg ezeket a problémákat minden kisgyerekes szülő ismeri. Sőt bevallom őszintén nekem még vannak rémképeim az ilyen és ehhez hasonló viselkedésemről:) Persze azért vannak szélsőséges esetek is, amiket nem érzek, hogy én olyan lettem volna, de bizony volt néhány élethelyzet amiben anno teljesen máshogy viselkedtem, mint ahogy most tenném. Sok dologban változtam, felnőttem, és ebben nagy segítségre voltak a szüleim, akiket imádok.
Talán a legjobb ezekben az emlékekben, hogy olvasva a könyvet össze tudom hasonlítani a szüleim nevelési módszereit a könyvben leírtakkal. Vannak dolgok amit ők teljesen máshogy láttak és tettek. Érdekes ezekre visszaemlékezni.
A könyv fantasztikus, tanulságos, minden egyes praktikát és ötletet ki fogok próbálni ha kisgyerekem lesz.
Olvasása közben nem hogy elvette volna a kedvem a gyerekneveléstől, hanem inkább még jobban meghozta.
Köszönöm ezt az élményt Jo-nak és természetesen a Park Kiadónak, aki lehetővé tette számunkra, hogy ezt a fantasztikus könyvet magyarul is olvashassuk.
Engem hasonlóan Jo műsorához teljesen levett a lábamról a könyv. Nagyon tetszik, nagyon hasznos.
A könyv borítója nagyon szép, a kivitelezés szintén jó, teljesen átlátható és könnyen megtalálható a keresett rész. A fejezetek előtti képek pedig igazán viccesek:)

Értékelésem: 5*


Oldalszám: 241
Kiadó: Park Könyvkiadó
Kedvenc jelenet: a nevelési módszerek bemutatása
Kedvenc karakter: Jo:)
Legrosszabb jelenet: -
Nem szimpatikus karakter: -

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

"Magical Template" designed by Blogger Buster