Charlaine Harris: Vérszag

Ezt a könyvet FFG -től kaptam születésnapomra. Egy vicces történet kapcsolódik hozzá: Finoman elhintett információk alapján elhitette velem, hogy Natascha Kampusch 3096 nap c könyvét kapom (na jó, igazából annyira akartam azt a könyvet, hogy a véletlen egybeeséseket összekombináltam). FFG leül velem szembe, arcán kaján vigyor és előveszi a 3096 napot. Én majd kiugrok a bőrömből, mire sunyin közli velem, hogy ezt magának vette. Bennem összedől egy világ, mire előveszi a Vérszagot, és ezzel azonnal el is felejtettette velem az előbbi pofára esésemet. Ugyanis a 3096 napnál csak a True Blood soron következő részét vártam jobban:) 

A történet: 

Sookie és Bill útjai különváltak. A férfi elutazik Peruba, így a lány egyedül marad. Sookie munkából hazajövet egy meglepő dolgot lát az erdő szélén: Eric meztelenül bolyong és látszik, hogy nem találja a helyét. Kiderül, hogy Eric emlékezetkiesésben szenved, amihez köze van a Bon Temps-be érkező boszorkányoknak. Sookie szokásához híven ismét belekeveredik az eseményekbe, így Pam, Chow, Alcide, valamint a közelben élő alakváltók segítségével nyomozásba kezd. Mindeközben Sookie bátyja, Jason is bajba kerül. Sookie-nek választania kell, hogy hova összpontosítsa az erejét; a bátyját vagy Eric-et mentse meg. Sodródik az eseményekkel, míg végül minden kérdésre fény nem derül. 

A szereplők: 

Sookie könyvről-könyvre egyre felelősségteljesebb. Egyre inkább belekeveredik a dolgokba, így az élete szinte folyton veszélyben van. Ez megváltoztatja őt. Kifejezetten szeretem, hogy egyre érettebb a karaktere. Bill iránti szerelme halványulni látszik, hiszen egy "új" szerelem lép be az életébe az "új" Eric személyében. Eric a boszorkányok átka miatt semmire sem emlékszik. Se múltjára, se a személyiségére, se semmi másra. Nem bízik senkiben, mert nem ismer senkit. Egyedül Sookie-ban mer bízni, hiszen a lány az első pillanattól kezdve segít neki. 

Az új Eric az igazi Eric teljes ellentéte. Elsősorban másokkal törődik és nem magával, nem eszköznek tekinti Sookie-t, nem parancsolgat, nem keménykezű vezéregyéniség. Az elején kifejezetten irritált ezt az énje, hiszen én nagyon szerettem az arrogáns, mindig hideg Eric-et. Sookie-Eric párost is nehezen fogadtam el, de a végén nagyon is sajnáltam, miután minden visszatért a régi kerékvágásba. 

Vélemény: 

Na itt aztán teljes a káosz a természetfeletti lények terén. Vámpírok, vérfarkasok, vérpárducok, boszorkányok, tündérek....az ember azt se tudja, hogy hova kapjon hirtelen. Színes a paletta, de először túl kellett tennem magam azon a tényen, hogy alapvetően én csak vámpír-ember és Sookie-Bill központú sorozatot akartam olvasni. Aztán szépen belevesztem a történetbe és lám, pont ugyanúgy tetszik, mint amennyire az én verzióm tetszene. A végét azért sajnáltam, ha már így is megszerettem Eric-et akkor maradhatott volna minden eszerint az új helyzet szerint. Jason-nel történt eseményeket is nehezen fogadtam el, de úgy vagyok vele, hogy ebből a dologból annyi mindent ki lehet hozni a folytatásokban, hogy nem bánom, hogy ez történt. Alkalmi csalódásokat ugyan átéltem, de összességében nem csalódtam benne. 

Értékelés: 5/5

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

"Magical Template" designed by Blogger Buster