Kathy Lette: Hogyan tegyük tönkre a férjünket

Ezt a könyvet egy bookline akcióban vettem. Először, mikor nézegettem a listát nem is fogott meg. De aztán ahogy elolvastam a Szingli fejvadászt egyszeriben rádöbbentem, hogy egyre jobban kezdem megszeretni az olyan történeteket, amik a női bénázásokról szólnak:) Végül aztán meggyőztem magam, hogy ezt a könyvet és sürgősen be kell, hogy szerezzem. Pár nap múlva már boldogan lapozgattam itthon, és neki is álltam az olvasásnak. Hááát...egyáltalán nem erre számítottam. Az elején Lucy, az egyedül álló anya csak iszik és cigizik és borzasztóan rossz szülő. Nem ezt vártam tőle és abba is hagytam az olvasást. Aztán később mégis rászántam magam és ahogy egyre tovább jutottam a történetben, annál jobban ragadott magával.

A történet:

Adott egy negyvenes éveiben járó nő, akit hetekkel korábban elhagyott a férje egy fiatal nőért. Ő ottmaradt egy idegen országban barátok, munka és férj nélkül. Összetörten, csalódottan az italba menekül, ez azonban a már amúgy is rossz kapcsolatot a gyerekeivel csak még rosszabbá teszi. A férj, aki mellesleg Lucy legjobb barátnőjével lépett le, pedig boldogan él a város másik felében. Egy este amikor épp részegen sír a konyha padlóján fekve megérkezik Susie a szomszéd. Ő karolja fel Lucy-t és innentől a legjobb barátnők lesznek. Együtt beiratkoznak egy vízi mentős tanfolyamra, ahol megismerkednek Lockie-val az 50es elvált férfivel, aki egyedül neveli a fiát. Lucy, Susie és Lockie gyerekei persze az első pillanattól kezdve összebarátkoznak, és innentől nem csak ők, de a felnőttek is közös programokra járnak. De persze nem ilyen idilli a hangulat. Lucy még mindig szerelmes, a férje hallani se akar róla, az új nő pedig mindent megtesz, hogy tönkretegye Lucy életét. A gyerekekkel gond van, pénz nincs, munka nincs...Aztán a történet egy nagy kavarodással ér véget. Megjelenik Sebastian is, Lucy szeretője és összekavarja a kedélyeket. A végén persze happy end, mindenki boldog, a rossz megbűnhődik, Lucy pedig végre rátalál az igazira.

A szereplők:

Lucy a főszereplő. Negyvenes éveiben járó nő, aki hirtelen férj, pénz és mindenféle barkácsolási tapasztalat nélkül. Egész életét a férje mellett töltötte és így ott ragadt egy idegen országban a család feje nélkül. Persze az élete és a háztartás a feje tetejére áll, és innen már csak lefelé vezet az út. Magányából Susie és Lockie, valamint a vízi mentősködés húzza ki. Határozatlan, labilis, meglehetősen béna. Otthagyta a munkáját, a karrierjét a gyerekek születésekor, és a családjának szentelte az egész életét. Teljes mértékben függ a férjétől és amikor hirtelen egyedül marad, nem tudja kezelni a problémákat. Persze a fájdalom erőssé teszi őt is, így a könyv végére egy teljesen új, erős, határozott nőt ismerhetünk meg benne.

Susie: A szomszéd nő. Szintén egyedül álló anya, így teljes mértékben támaszt tud nyújtani Susie-nak. Ő segít felállni a kudarcból, és neveli a gyerekeit, amikor Lucy nem képes rá. Nagyszájú de nagy szíve van. Nekem az egyik kedvenc szereplőm ő volt:)

Lockie: Ő a tökéletes, aki mindent tud, mindent problémát megold, akihez bármikor lehet fordulni. Persze, minden könyvben kell egy ilyen szereplő, akit éjnek idején fel lehet keresni, ha óriási a baj. Aki persze, mindent meg tud oldani, mindenhol vannak kapcsolatai...:) Nekem szimpatikus Lockie karaktere, nem erőltetett, egyszerűen csak Lucy jobb keze.

Gyerekek: Nehéz, kezelhetetlen, szófogadatlan, rossz, rossz, rossz gyerekek. Pont olyan volt a viselkedésük, amit senki se akar megtapasztalni:) Szóval az édes, okos, vicces kisgyerek felnő egy zsörtölődő, kötözködő, "jaj de ciki vagy anyu" tinédzserré. Persze mint minden, ez is megváltozik, és a vége mindennek hepiend:)

Vélemény: A kezdeti nehézségeket átugorva egy aranyos, vicces, bénázós könyvet kapunk. Azt nem mondanám, hogy a kedvencem lett, de nem bánom, hogy elolvastam.

Értékelés: 3/5

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

"Magical Template" designed by Blogger Buster